Luigi

Coppola

Bruxelles, 1972

BREATHE IN BREATHE OUT | 2009

BREATHE IN BREATHE OUT, 2009
Foto: Christian Fusco
Courtesy: Prima Biennale Democrazia Torino, Festival Fabbrica Europa Firenze

IT.

Una ragnatela di corde connette direttamente il pubblico con i due performer (Yingmei Duan e Luigi Coppola) e con una serie di oggetti: un microfo, un codice civile, un secchio pieno d'acqua, una sedia, un tavolo, un grosso coltello e alcuni sacchi riempiti di spazzatura. Attraverso questo sistema il pubblico può interagire e modificare la performance a suo piacimento. E' come se avessero il telecomando della performance. Una coniglio dentro una gabbia  è l'unico oggetto "libero" dal sistema di corde. In scena anche un timer, che da il tempo alla performance.

Attraverso questo meccanismo gli artisti spingono l'audience a un ruolo attivo, a reagire rispetto alle costrizioni sociali e morali.



EN.

The stage is installed with a large pulley system of ropes. The ropes connect the audience to different objects: a microphone, a book of the law, a bucket of water, a chair, a table, a knife, and some rubbish bags. These ropes also hold the artists, and the audience can interact with these ropes and pull the performers and the objects as they wish. It is almost as if they have a remote control to command the performance.
One cage with a living white rabbit is free among the other tied objects. On the stage there is also a stopwatch on stage timing the performance.
Within the pulley system/spider web the artists represent symbols of moral, social, religious constriction and denial of freedom, in which the audience has an active role and a possibility to move and transform the performance.
“Breathe In Breathe Out” is the third collaborative performance project between Luigi Coppola and Yingmei Duan.

orologi replica orologi replica svizzeri orologi replica rolex

ItalianArea

Social

 

developed by Viafarini
in collaboration with NABA

coded by lettera7