Alberto

Tadiello

Vicenza, 1983

Untitled | 2012

Untitled, 2012
Dimensioni e tecnica variabili a seconda delle edizioni.

Untitled, 2012
Dimensioni e tecnica variabili a seconda delle edizioni.

Untitled, 2012
cm. 41 x 57


Untitled, 2012
cm 35 x 20 di diametro
Multiplo.

Untitled, 2012
cm 35 x 20 di diametro
Particolare di un multiplo.

Untitled, 2012
cm 25 x 25 x 10
Multiplo.

Untitled, 2012
cm 133 x 263
Italian Boys, Galerie Analix Forever, Genève
Courtesy: Galerie Analix Forever, Genève


Untitled, 2012
cm 220 x 200 x 110
Courtesy: Galleria T293, Napoli

"Untitled" è un’installazione sonora pensata e realizzata per il giardino del Centro civico dell’isola della Giudecca a Venezia in occasione della mostra del progetto “Radar”, in collaborazione con il sound artista E.g.0. La struttura riprende la forma della pensilina di un bus stop, dove la gente può fermarsi e sedersi ad aspettare. Un sistema dolby sorround nascosto all’interno dei pannelli diffondeva un suono, in precedenza registrato e appositamente montato, di uccelli (cinguettii, battiti d’ali, ecc.), in modo da creare una continuità sonora tra lo spazio interno della struttura e il giardino in cui era installata. Pensata per funzionare ininterrottamente, l’installazione cambia aspetto col passare delle ore. Durante il giorno conversava con l’ambiente naturale, mentre di notte diventava completamente autonoma ed “artificiale”. Man mano che la luce del sole diminuisce d’intensità l’installazione, attraverso le luci nei pannelli e il suono in loop, si ostina a funzionare e, interrompendo il dialogo con gli uccelli reali, che di notte dormono, si sostituisce idealmente all’ambiente naturale. Questo lavoro concerne lo stato di attesa per qualcosa che deve accadere, all’esterno o all’interno, e come, durante questo tempo, si possa perdere il confine tra immaginazione e realtà.



Untitled, 2012
cm 73 x 54
Liste, Art 35'04, Basel (Galleria T293, Napoli)


Untitled, 2012
cm 215 x 60 x 10
Courtesy: Collezione privata
Oltre la fragilità del materiale e il suo simbolico rimando al sé, questa scala viene resa impraticabile dalla chiusura finale degli scalini che alludono ad una capacità di equilibrio impossibile.

Untitled, 2012
Dimensioni e tecnica variabili a seconda delle edizioni.

Untitled, 2012
m 2,5 x 2 x 1,8
Vedo non vedo, Galleria interno & dum dum, Bologna


Untitled, 2012
(DVD, double channel)
Courtesy: MONITOR video&contemporary art, Roma


Untitled, 2012
(Blue ballpoint pen on paper)
cm 112 x 112


Untitled, 2012
(Wall painting)
cm 350 x 450


Untitled, 2012
(Photgraph)
cm 70 x 100


Untitled, 2012
cm 90 x 120


Untitled, 2012
(agar-saccharose gel on wall)
- Arrivederci e Grazie , Viafarini, Milano
Foto: exhibition view Arrivederci e Grazie, Viafarini, Milan, photo Linda Fregni Nagler

 

 



Untitled, 2012
(Photographic print on aluminium)
cm 93,5 x 142,2
Courtesy: Galleria Massimo De Carlo, Milano


Untitled, 2012
(Photographic print on aluminium)
cm 94,5 x 134,2
Courtesy: Galleria Massimo De Carlo, Milano


Untitled, 2012
(Photographic print on aluminium)
cm 99,5 x 148,8
Courtesy: Galleria Massimo De Carlo, Milano


Untitled, 2012
PAC Padiglione d'Arte Contemporanea, Milano
Courtesy: Galleria Continua, San Gimignano (SI)


Untitled, 2012
cm 133 x 32 x 28,5
- The Black Album , Maureen Paley Interim Art, London
Courtesy: Maureen Paley Interim Art, London


Untitled, 2012
cm 95 x 114
- Odiseado tra tempo , Peter Kilchmann Gallery, Zurich
Courtesy: Peter Kilchmann Gallery, Zurich


Untitled, 2012
cm 18 x 23 x 20


Untitled, 2012
cm 29,7 x 21
Courtesy: Galleria T293, Napoli


Untitled, 2012


Untitled, 2012


Untitled, 2012
(Photo paper on aluminum)
cm 70 x 100
Courtesy: Artist


Untitled, 2012
cm 36,5 x 51


Untitled, 2012
(Cardboard, stichs of wood, rulers, duct tape)
dimensioni variabili
Galleria Suzy Shammah, Milano
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
(Cardboard, stichs of wood, rulers, duct tape, nylon threads)
dimensioni variabili
- La donna oggetto. Miti e metamorfosi al femminile 1900-2005 , Castello di Vigevano, Vigevano


Untitled, 2012
(Cardboard, stichs of wood, nylon threads, balsa wood, elements in cement, duct tape)
dimensioni variabili
- La giovine Italia , Ex Cementificio Sicli - La Fabbrica, Gambettola, Cesena


Untitled, 2012
(Cardboard, stichs of wood, nylon threads, balsa wood, elements in cement, duct tape)
- Fragmented Show , Fabbrica del Vapore, Milano


Untitled, 2012
(Cardboard, stichs of wood, rulers, duct tape)
misure variabili
Wilhelm-Hack-Museum, Ludwigshafen am Rhein
Dettaglio.

Untitled, 2012
(Stichs of wood, nylon threads, iron wire, duct tape)
cm 58 x 56 x 22 ca.


Untitled, 2012
(Stichs of wood, cardboard, nylon threads, duct tape)
cm 118 x 60 x 40 ca.


Untitled, 2012
(Stichs of balsa wood, duct tape, cardboard, nylon threads)
dimensioni variabili


Untitled, 2012
(Wood, poliplat, scotch tape)
misura ambiente
- On Mobility , Villa delle Rose, MAMbo - Museo d'Arte Moderna di Bologna, Bologna


Untitled, 2012
(Fiat 500, glass fiber, cord)
Parco delle Madonie, Palermo
Courtesy: Francesca Minini, Milano
Scultura permanente presso il Parco delle Madonie, Palermo.

Untitled, 2012
(digital video)
3 versions of 00:02:56 each


work realized in collaboration with Patrizio Fariselli

Untitled, 2012
cm 30 x 24


Untitled, 2012
(Ceramic sculpture, mineral stone, synthetic leather, wood)
cm 133 x 32 x 28,5
Courtesy: Maureen Paley Interim Art, London


Untitled, 2012
(Ceramic sculpture, quarz crystal, wood)
cm 123 x 125 x 35
Courtesy: Maureen Paley Interim Art, London


Untitled, 2012
(Ceramic sculpture, wood, mirrors)
cm 40 x 40 x 120
Courtesy: Museo Carlo Zauli, Faenza


Untitled, 2012
(Mixed media)
- Boundaries are Boneless , Galleria Giò Marconi, Milano
Courtesy: Galleria Giò Marconi, Milano


Untitled, 2012
Courtesy: Galleria Raffaella Cortese, Milano
Questa performance consiste nell'inconsueta sfilata dei residenti del quartiere Isola di Milano, lungo le vie del quartiere stesso, reggendo un'impropria bandiera italiana fatta con un frammento di tricolore cucito insieme a una lunga stola di stoffa a quadri bianca e rossa. Questo pattern richiama la tipica tovaglia da pizzeria mentre la sfilata sembra evocare le celebrazioni del capodanno cinese. La componente semantica dell'azione viene sviluppata secondo lo stereotipo culturale, sociale e politico che contraddistingue l'Italia a livello internazionale.

The performance consists of a strange residents' parade in the Isola area of Milano along the streets of this neighbourhood. People carry a wrong Italian flag made of a three-coloured cloth sewn with a long red-and-white checked stole. This pattern evokes the typical pizzeria tablecloth while the parade seems a celebration for the Chinese New Year's Day. The semantic field of this action is developed according to a cultural, social and politic stereotype that marks Italy internationally.
Untitled, 2012
(Charcoal drawing on paper)


Untitled, 2012
(Pencil on paper)

Serie di 8 disegni.



Untitled, 2012
(Mixed technique)
cm 84 x 180 x 150


Untitled, 2012
(Photographic print, aluminium, wood)
cm 42 x 28
Courtesy: Galerie Emmanuel Perrotin, Miami & Paris


Untitled, 2012
(Digital print)
cm 42 x 28


Untitled, 2012
(Glaze drawing on porcelain)
cm 650 x 450
Courtesy: Massimo Audiello, New York


Untitled, 2012
(spray paint on copper)
191 elements, 11,5 x 12,5 cm each / approximately 135 x 250 cm
Foto: Giorgio Benni
Courtesy: the artist


Starting from the elementary forms of Carl Andre created from elementary geometrical combinations, Andrea Sala creates a universe of possibilities within an inventory of images already familiar to our historical memory. 

Sala has come about with a new method for marking time within the exhibition space. He recontextualizes Andre’s forms – originally without any intention of forming a narrative – into a series of signs related to the space and directed towards the audience.

The forms are carefully placed in relation to the space, creating a route for the spectator. Sala offers multiple points of view and an experience that seems guided through the selected organization. He allows the public to form a strong relationship with the work itself on each visit.

Untitled investigates the potency of forms in space. Each element within Untitled uses the reflective property of copper and slight variations in inclination in order to offer the spectator a thorough experience through his experiments of form.

Untitled, 2012
(agar-saccharose gel on wall)
variable dimensions
Viafarini, Milano
Foto: Linda Fregni Nagler


Some portions of space, delimitated in simple shapes, are wall-painted with agar-saccharose gel: a transparent substance used in scientific laboratories to cultivate microorganisms. The painted surfaces become fertile to the proliferation of the microscopic forms of life that inhabit the space.

Untitled, 2012
(inkjet print on blue back paper)
cm 160 x 250


Untitled, 2012
(inkjet print on blue back paper)
cm 160 x 250
Mozzate

Documentation of Untitled installed in Mozzate, 2008



Untitled, 2012
(Lambda print)
cm 100 x 70


Untitled, 2012
(Lambda print)
cm 100 x 70


Untitled, 2012
variabili


Museo del 900, Arimortis

Untitled, 2012
Courtesy: Museo del 900 Arimortis


Museo del 900, Arimortis

Untitled, 2012
cm 148,5 x 189


Untitled, 2012
variabili


Museo del 900

Arimortis

Untitled, 2012
cm 150 x 300 x 500
Ikon Gallery, Birmingham
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
cm 150 x 300 x 500
Ikon Gallery, Birmingham
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
cm 150 x 300 x 500
Ikon Gallery, Birmingham
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
dimensioni variabili
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
cm 46 x 70 x 30
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
(Aluminium, PVC, plastic panels, plastic cable ties )
cm 230 x 220 x 90
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
(Archival colour prints on watercolour paper from super8 frames)
cm 5 x 6 ciascuna delle 30 stampe
Le immagini creano movimento nell'oggetto che solitamente è immobile (il ciliegio) e assenza di movimento nell'attore.

The images create motion in the traditionally still object (a cherry tree), and stillness in the actor.
Untitled, 2012
(30x40 cm)
Courtesy: collezione privata


Untitled, 2012
(Video still)
00:06:53


Untitled, 2012
(Video still)
00:06:38


In the video, we are presented with the image of Galata Tower, which was built by Geneovese in 14th century on the top of the highest hill of Istanbul. It was originally used as a fire observation tower, however now it’s lost its power among the silhouette of the modern city becoming a symbol of nostalgia. The children who dramatically move around the tower tell a fragile story.
Untitled, 2012
cm 80 x 95
- Curatology , Viafarini, Milano
Courtesy: A Palazzo Gallery, Brescia


Untitled, 2012
(Wood structure, rubber ring)
cm 220 x 220 x 220
Galleria Continua, San Gimignano
Courtesy: Galleria Continua, San Gimignano


Untitled, 2012
(Untitled)
(Sound sculpture with material taken from abandoned boats and strings in steel, gut and nylon)
Courtesy: Francosoffiantino Artecontemporanea, Torino
Che cosa rappresentano oggi i fenomeni dell'immigrazione? In che maniera sono percepiti e muteranno le nostre radici culturali? Sembra quasi essere abituati, anche visivamente a questi mutamenti, ma se un giorno tutti questi rottami di barconi dovessero abbandonare le nostre spiagge, come percepiremmo il vuoto che esse lasceranno? Il vuoto è la simbolica assenza di quelle persone dai luoghi delle loro origini, e per taluni di vera perdita della vita stessa, di un caro o di un familiare. Per “noi” è invece incertezza, instabilità, paura del diverso, della povertà, delle responsabilità. “A tale proposito, ho incominciato a pensare che quando arriverà quel giorno in cui le spiagge italiane verranno ripulite da questi barconi, sulle spiagge non rimarrà nient' altro se non un lontano ricordo che svanirà come un rumore-suono, così come una successiva onda cancella l'altra.” Un arpa a 44 corde, una sorta di strumento musicale ibrido, costruito dal legno recuperato dei barconi abbandonati, con la collaborazione del “conservatorio di musica popolare della Calabria”.

What does immigration mean today? In which ways do we perceive it and how will it change our cultural roots? We are, in a way, visually accustomed to these changes, but if one day these wrecked boats should disappear from our beaches , how do we perceive the void that they leave? The void is the simbolic absence of those people from their places of origin and for some of them a real loss of life itself, of a dear one or of a member of the family. For “us” instead it is uncertainty, instability, fear of people who are different, of poverty, of responsibility. “While we are on this subject, I began to think that when the italian beaches are cleared of these old boats only distant memories will remain and they will disappear as a noise-sound, like one wave cancels the previous one” A 44 string harp, a kind of hybrid musical instrument, made out of wood taken from the abandoned boats and constructed with the collaboration of the “Conservatory of traditional music in Calabria.
Untitled, 2012
(Senza titolo)
(Muskox, coffee)
cm 150 x 200 x 78
Foto: Mariano C. Peuser
Courtesy: Galerie Emmanuel Perrotin, Paris


Untitled, 2012
dimensioni variabili
Il lavoro è una serie che viene realizzata in maniera specifica per ogni situazione, ed è una riflessione su uno standard, quello dell'A4, in cui ci sentiamo “sicuri”, che abbiamo imparato a riconoscere, soprattutto con la massificazione della home technology. Metaforicamente quello standard può rappresentare anche tutti quelli in cui ci sentiamo sicuri, partendo dall'assunto che ciò che sappiamo riconoscere ci dà tranquillità. La linea tracciata a biro nera all'interno del foglio è l'errore, quell'errore dato dall'impossibilità di essere perfettamente al centro delle situazioni. L'installazione viene dettata dallo spazio a disposizione che è misurato da quello standard 29,7x21cm. Il foglio viene ripetuto tante volte quante ne permette la superficie - in linea orizzontale - e quell'errore al suo interno, si ripete tante volte quanti sono gli A4 necessari a riempire lo spazio. La reiterazione dell'errore produce una linea imperfetta che viaggia all'interno dello standard costringendolo ad adeguarsi al suo andamento, suggerendo al tempo stesso la fragilità e l'imperfezione della linea ma anche la sua forza, capace di portare la situazione sicura a seguire il suo andamento producendo un'estetica dell'errore.

Untitled, 2012
dimensioni variabili
Il lavoro è una serie che viene realizzata in maniera specifica per ogni situazione, ed è una riflessione su uno standard, quello dell'A4, in cui ci sentiamo “sicuri”, che abbiamo imparato a riconoscere, soprattutto con la massificazione della home technology. Metaforicamente quello standard può rappresentare anche tutti quelli in cui ci sentiamo sicuri, partendo dall'assunto che ciò che sappiamo riconoscere ci dà tranquillità. La linea tracciata a biro nera all'interno del foglio è l'errore, quell'errore dato dall'impossibilità di essere perfettamente al centro delle situazioni. L'installazione viene dettata dallo spazio a disposizione che è misurato da quello standard 29,7x21cm. Il foglio viene ripetuto tante volte quante ne permette la superficie - in linea orizzontale - e quell'errore al suo interno, si ripete tante volte quanti sono gli A4 necessari a riempire lo spazio. La reiterazione dell'errore produce una linea imperfetta che viaggia all'interno dello standard costringendolo ad adeguarsi al suo andamento, suggerendo al tempo stesso la fragilità e l'imperfezione della linea ma anche la sua forza, capace di portare la situazione sicura a seguire il suo andamento producendo un'estetica dell'errore.

Untitled, 2012


Untitled, 2012


Untitled, 2012
(Lambda print)
cm 45 x 60
Intervento al Parc de Saint-Cloud.

Intervention at the Parc de Saint-Cloud.
Untitled, 2012
(Lambda print)
cm 60 x 45
Intervento al Parc de Saint-Cloud.

Intervention at the Parc de Saint-Cloud.
Untitled, 2012
(Lambda print)
cm 60 x 45
Intervento al Parc de Saint-Cloud.

Intervention at the Parc de Saint-Cloud.
Untitled, 2012
(Photography with painting drawing and etching dimensions)
cm 16 x 10


Untitled, 2012
(Photography with painting drawing and etching dimensions)
cm 16 x 10


Untitled, 2012
(Photography with painting drawing and etching dimensions)
cm 16 x 10


Untitled, 2012
(Photography with painting drawing and etching dimensions)
cm 16 x 10


Untitled, 2012
(Photography with painting drawing and etching dimensions)
cm 16 x 10


Untitled, 2012
(Photography with painting drawing and etching dimensions)
cm 16 x 10


Untitled, 2012
(Photography with painting drawing and etching dimensions)
cm 16 x 10


Untitled, 2012
(Photography with painting drawing and etching dimensions)
cm 16 x 10


Untitled, 2012
(Photography with painting drawing and etching dimensions)
cm 16 x 10


Untitled, 2012
(Photography with painting drawing and etching dimensions)
cm 16 x 10


Untitled, 2012
(Metal, glass, snow, silkscreen printing on wooden burned panel)
Perarolo '09, Perarolo di Cadore (BL)
Courtesy: MONITOR video&contemporary art, Roma


Untitled, 2012
(Collage, fir-wood frame, spray paint)
cm 45 x 35
Museion, Bolzano
Courtesy: MONITOR video&contemporary art, Roma


Untitled, 2012
(Collages)
Museion, Bolzano
Courtesy: MONITOR video&contemporary art, Roma
Dittico.

Diptych.
Untitled, 2012
(Old windows, wallpaper)
dimensioni variabili
Museion, Bolzano
Courtesy: MONITOR video&contemporary art, Roma


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
cm 20 x 20


Untitled, 2012
(Untitled)
(Iron, metal net)
dimensioni ambiente
Palazzo delle Stelline, Milano
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
00:03:22


Untitled, 2012
(Untitled)
(Oil on paper)
cm 15 x 34


Untitled, 2012


exhibition view

In full bloom, Galleria Raffaella Cortese, Milano

Untitled, 2012


Documentation of the performance with Untitled 2010

Prague Biennale 5, 2011

Untitled, 2012
(Painting, blacksmoke on canvas)
cm 120 x 100


Untitled, 2012
(Painting, blacksmoke on canvas)
cm 100 x 100


Untitled, 2012
(Drawing, silver pencil point and graphite dust, on paper)
cm 32 x 24


Untitled, 2012
(Drawing, silver pencil point and graphite dust, on paper)
cm 32 x 24


Untitled, 2012
(Magazine)
cm 37 x 29,8 x 4


Untitled, 2012
(Ceramic)
diametro/diameter cm 33


Untitled, 2012
(Vinylic on cotton canvas)
cm 450 x 300
Foto: Giovanni Ricci


Untitled, 2012
(Acrylic on cotton canvas)
cm 300 x 300
Foto: Giovanni Ricci


Untitled, 2012
(Acrylic on cotton canvas)
cm 300 x 200
Foto: Giovanni Ricci


Untitled, 2012
(Tempera on cardboard)
Foto: Armando Tomagra


Untitled, 2012
cm 39 x 29,3
Dittico.

Untitled, 2012
cm 13,8 x 9,6


Untitled, 2012
(Wood, steel, AC motors, broome, precision pump, clay pigeon thrower)
Foto: Gordon Bortolami
Courtesy: Bortolami, New York


A seemingly chaotic group of events it's instead a perfect orchestrated time machine: a broom spinning one rotation per second, a drop of water falling from the ceiling each minute, and a clay pigeon smashed against the wall each hour.
Untitled, 2012
(24 fake fur rugs)
dimensioni variabili
Courtesy: Galerie Perrotin, Paris


Untitled, 2012
ø cm 50


Untitled, 2012
ø 70 x 72 cm


Untitled, 2012
(Super 8 mm)
00:01:01


A quiet and deep lake surrounded by trees and nature. Its surface gets suddenly smashed by a bathtub.

See: http://www.youtube.com/watch?v=M8RoQ2YpS-M

Untitled, 2012
cm 60 x 60
Midway Contemporary Art, Minneapolis


Untitled, 2012
cm 78 x 41 x 27, cm 16 x 11 x 25
Midway Contemporary Art, Minneapolis


Untitled, 2012
cm 71 x 37 x 37, cm 16 x 11 x 25
Midway Contemporary Art, Minneapolis


Untitled, 2012
(Oil on canvas)
cm 100 x 150
Courtesy: Francesca Minini, Milano


Untitled, 2012
(Oil on canvas)
cm 100 x 150
Courtesy: Francesca Minini, Milano


Untitled, 2012
(Oil on canvas)
cm 100 x 100
Courtesy: Francesca Minini, Milano


Untitled, 2012
(Black marker on paper)
cm 40,5 x 36,8
Courtesy: Francesca Minimi Contemporary Art, Milano


Untitled, 2012
(Black marker on paper)
cm 40 x 48
Courtesy: Francesca Minimi Contemporary Art, Milano


Untitled, 2012
(Black marker on paper)
Courtesy: Francesca Minimi Contemporary Art, Milano


Untitled, 2012
(Black marker on paper)
cm 110 x 150
Courtesy: Francesca Minimi Contemporary Art, Milano


Untitled, 2012
dimensioni variabili
Galleria T39, Napoli.


Untitled, 2012
(C-print)
cm 26 x 31


Untitled, 2012
(Various materials)
cm 100 x 70
Landings 4, Landings Project Space, Vestfossen.


Untitled, 2012
(Various materials)
cm 100 x 70
Landings 4, Landings Project Space, Vestfossen


Untitled, 2012
(untitled)
dimensioni variabili

Edizione di 9+3 p.a. Rolling Stones "Dolce vita" in Stromboli, progetto creato da Nicoletta Fiorucci e Milovan Farronato. Roadside Picnic vuole essere un nuovo format a metà tra una residenza per artisti e una semplice ma ispiratrice vacanza. Questa nuova formula vuole essere un modo innovativo per stimolare una temporanea coagulazione di idee tra gli invitati, chiamati a scambiare pensieri e suggestioni in una terra davvero eccezionale, uno scenario e un contesto che stimolano la creatività dei partecipanti. Gli artisti sono invitati a non scambiare corispondenza con nessuno al di fuori. L'idea centrale è di offrire un'esperienza di libertà, con la consapevolezza che la spontaneità è la condizione primaria per alimentare le energie. Rodside Picnic è stato vissuto come un'incantevole pausa dalla logica quotidiana del do ut des.



Stampa su carta cotone

20 x 20,5

framed

Untitled, 2012
Arcade Gallery, Londra

Veduta dell'installazione.



Installation view.

Untitled, 2012

Veduta dell'installazione all'Arcade gallery di Londra.



Installation view at Arcade gallery London.

Untitled, 2012

Veduta dell'installazione all'Arcade gallery di Londra.



Installation view at Arcade gallery London.

Untitled, 2012
cm 70 x 100
Courtesy: T293, Napoli - Roma


Untitled, 2012
(Framed photos, speaker, MP3 player)
cm 79 x 102 x 36


Untitled, 2012
(Speaker, sweatshirt, MP3)
cm 44 x 91 x 40


Untitled, 2012
(Drill, turntable, mixer, amplifier, speakers, electric cables)
cm 217 x56 x 47


Untitled, 2012
(Acrylic and glitter on paper)
cm 20 x 32


Untitled, 2012
(Wood, speakers, amplifier, MP3 player, flag, photos, firwork, collage, mask)
cm 297 x 475 x 40


Untitled, 2012
(Ski, speakers, amplifier, MP3 player, glitter, acrilic)
cm 80 x 172 x 126


Untitled, 2012
(Print on paper, glitter, acrylic)
cm 23,5 x 28,5


Untitled, 2012


Untitled, 2012
(Acrylic on paper)
cm 90 x 500


Untitled, 2012
(Oil on canvas)
cm 200 x 160


Untitled, 2012
(Crucifix, toothpaste, ikea mirror, cellphone-keeper)
cm 47 x 47 x 7


Untitled, 2012
(Black foamboard, plastic net)
cm 40 x 40 x 35
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
(Wood, foamboard, plastic cube, orange tape, balsa wood)
cm 100 x 50 x 60
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
(Foamboard, cable ties, fluorescent nylon)
cm 100 x 50 x 60 circa
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
(Aluminium, black foamboard, metal)
cm 50 x 40 x 35
Courtesy: Galleria Suzy Shammah, Milano


Untitled, 2012
(Cable ties, sticks of wood, invisible threads, masking tape)
cm 120 x 70 x 60
Museo Pecci, Prato


Untitled, 2012
90x120 cm
Courtesy: Fondazione Sandretto Re Rebaudengo


Untitled, 2012
(Wood and felt)
cm 125 x 400 x 120
Galleria Artericambi, Verona


This installation depicts the wavelength of the visible color spectrum. The structure is set up as the representation of a color graph in which the felt string symbolizes the color’s pivotal point.

Untitled, 2012
(Laminated wood on plywood)
cm 200 x 423 x 4
Lucie Fontaine, Milano
La galleria Lucie Fontaine di Milano ha due spazi distinti: la piccola sala espositiva e l’ufficio. Il lavoro, concepito come una moderna boiserie ospedalira. Un pannello specifico può essere aperto ad uso esclusivo del personale della galleria. L’opera è composta da quattro pannelli di legno laminato i cui bordi sono tagliati in modo angolato in maniera tale che da un certo punto di vista la loro profondità svanisce. Questo punto di vista si trova due metri dalla superficie.

The Lucie Fontaine gallery in Milan has two separate spaces: the small exhibition room and the office. The work, conceived as a modern-day hospital woodwork, shuts both view and passage to and from the office. A specific panel can be opened for the exclusive use of gallery staff. The work is composed of four laminate wood panels whose borders are cut at a specific angle so that from a certain viewpoint their depth vanishes. This viewpoint is two meters from the paneling.
Untitled, 2012
440 x 426 x 2
Cinque anni prima di esporlo, avevo costruito un armadio a muro sulla base di un progetto discusso con mia moglie. In seguito ho chiesto ai miei inquilini di prestarmi le porte per esporlo nello spazio della galleria. L’idea era di realizzare un semplice monocromo, dove le scelte di colore e la suddivisione delle parti fossero casuali.

Five years before making this work, I had built a wardrobe after discussing its design with my wife. I subsequently asked my lodgers to lend me the doors so that I could exhibit them in the gallery. My idea was to realize a simple monochrome whose color and internal divisions were determined by external parameters.
Untitled, 2012
(Acrylic on glossy paper)
cm 100 x 70
- Doxa , Galleria Upp, Venezia, a cura di Alice Ginaldi


Untitled, 2012
(agar-saccharose gel on wall)
variable dimensions
Foto: exhibition view Arrivederci e Grazie, Viafarini, Milan, photo Linda Fregni Nagler


Untitled, 2012
(balloon, helium, string etc.)
dimensions variable


Untitled, 2012
(lacquered MDF, iPod, subwoofer, speaker, sound recording of "2001: A Space Odyssey" etc.)
cm 310 x 138 x 22
Foto: photo: E. Biondi


Installation view at “Mystic Show”, Ex-Ghiacciaia, Milan (2008) 

Untitled, 2012
(snail, yarn, helium-filled balloon)
dimensions variable
Foto: photo: E. Biondi


In July 2010, in the form of 'one day event' at Pianissimo in Milan, I re-realized the installation I had the first show in Milan in 1998.

 

 

Untitled, 2012
(snail, yarn, helium-filled balloon)
dimensions variable
Foto: photo: E. Biondi


Installation view at “Good-bye show”, Galleria Pianissimo, Milan (2010)

Untitled, 2012
(Series of 3 carbon paper transferred drawings)
30 x 21 cm
Courtesy: Courtesy the artist

Pubblicati su cura.magazine Issue 03

 



Published on cura.magazine Issue 03

 

Untitled, 2012
(acrylic on goatskin parchments tuned on wooden drum frames)
diameters 83, 70, 90 cm x depths 8, 7, 9 cm


Both being membranes stretched across rigid frames, painting canvases and drums share affinities as evident as intriguing. I wanted to reveal this similarity creating objects hovering between these two worlds. The paintings are played in planned performances: it is essential for me to contextualize in moments of “ritual” the interaction with the pieces. On such occasions they are explored musically: the canvases are caressed, vibrated, beaten. The “do not touch the painting” taboo crashes, originating sound events that affect and modify the perception of the paintings. The conceptuality of the pieces is completed and amplified by their practical use: the works recall a correspondence between function and meaning.

Untitled, 2012
(public performance)


I launched a public call to the citizens of Cremona to run by bike, equipped with one or more portable lights, along a given trail, creating a long luminous snake. Everyone was invited to participate in this "ephemeral monument", alive and joyful, that marched through the streets of Cremona illuminating them at dusk. The performance was dedicated to the italian Resistance in WWII and our attempt was to reach the number of 134 cyclists (the number of young men from Cremona who left the city to fight as partisans). We didn't make it, but it was beautyful, anyway. The performance ended at the Cremona ANPI headquarter were we had a party.

Untitled, 2012
(print on cardboard, plasticized 18 x 26,7 cm)


exhibition view

Cripta 747, Torino

Untitled, 2012
(print on cardboard, plasticized 18 x 26,7 cm)


exhibition view

Cripta 747, Torino

Untitled, 2012
(print on cardboard, plasticized 18 x 26,7 cm)


exhibition view

Cripta 747, Torino

Untitled, 2012
(print on cardboard, plasticized 18 x 26,7 cm)


detail

Untitled, 2012
(Untitled)
(Shadowplay ( animal skin puppets, epoxy resin, led lights))
Determined by the space


Untitled, 2012
(Untitled)
(hadowplay ( animal skin puppets, epoxy resin, led lights))
determined by the space


Untitled, 2012
(Untitled)
(Shadowplay ( animal skin puppets, epoxy resin, led lights))
Determined by the space


Untitled, 2012
room dimension (m.25x4)


Untitled, 2012
space dimension


Untitled, 2012
cm.220x300


Untitled, 2012
space dimension


Untitled, 2012
cm.29,7x46


Untitled, 2012
cm.190(side)x50


Untitled, 2012
3 x 3 mt
Courtesy: Artist and Rodeo


Untitled, 2012
(black and white digital print, framed)
Courtesy: Courtesy Galerie DREI, Cologne


Untitled, 2012
(Untitled)
(Beam and metallic rod)
90 x 90 x 75 cm, 90 x 90 x 90 cm, 110 x 80 x 100 cm
Courtesy: T293, Napoli


Untitled consists of three wall sculptures mounted together. The works are assemblages, blocks of metallic beams that have been pierced, cut, folded, twisted, bolted and forced together. A knot that has been wedged into a position.

Untitled, 2012
(Untitled)
(Mdf panels, excavator belts)
100 x 100 x 60 cm each
Courtesy: T293, Napoli


Untitled consists of three wall sculptures mounted together. The works are assemblages, blocks of metallic beams that have been pierced, cut, folded, twisted, bolted and forced together. A knot that has been wedged into a position.

Untitled, 2012
(Print on paper, silk threads, fragments of stone)
Foto: Andrea Rossetti


Untitled, 2012
(Pen on)
18x8x10
Foto: M.V.Trovato
Courtesy: the Artist and Supportico Lopez


Untitled, 2012
(untitled)
(fotografia su alluminio)
151x92 cm


Untitled, 2012
(Votive candles)
variable
Courtesy: Fondazione Antonio Ratti


Untitled, 2012
variable


Untitled, 2012


Untitled, 2012
35 x 27 x 21 cm
Courtesy: VIAFARINI


Untitled, 2012
190 x 190 x 3 cm
Courtesy: VIAFARINI


Untitled, 2012
320 x 170 x 45 cm
Courtesy: VIAFARINI


Untitled, 2012
190 x 190 x 3 cm
Courtesy: VIAFARINI


Untitled, 2012
190 x 190 x 3 cm
Courtesy: VIAFARINI


Untitled, 2012
190 x 190 x 3 cm
Courtesy: VIAFARINI


Untitled, 2012
27 x 18 x 13 cm


Untitled, 2012


Untitled, 2012
(2014)


Untitled, 2012


Untitled, 2012
76 x 60 cm


Mixed media on vinyl, steel

Untitled, 2012
30x30x30 cm
Foto: Floriana Giacinti
Courtesy: l'artista


Untitled, 2012
(olio su tela / oil on canvas)
40x37x39 cm
Foto: Floriana Giacinti
Courtesy: l'artista


Untitled, 2012
(tela / canvas)
30x25x30 cm (2014)
Courtesy: l'artista


Untitled, 2012
(untitled)


Untitled, 2012
300X400 cm


Installation view "Basiti che non si sassi in giro" Fondazione per l’Arte, Rome, 2014

Untitled, 2012


Untitled, 2012
(acrylic on canvas)
200 x 200 cm.


Untitled, 2012
200 x 140 cm.


Untitled, 2012
200 x 200 cm.


Untitled, 2012


Untitled, 2012
(Untitled)
(acrylic on canvas)
200 x 250
Foto: kings studio

Federica Perazzoli



Federica Perazzoli, Milano

Untitled, 2012


INEXORABLE ACEPHALOUS MAGNIFICENCE OR HOW THE SHIT HITS THE FAN, solo show, installation view, MaRS, Los Angeles

Untitled, 2012
30 x 40 cm
Courtesy: Fondazione Furla collection


Sketch for the performance I Did Not Say or Mean 'Warning' (Fondazione Querini Stampalia, Venice, 2013)

Untitled, 2012
(mixed media)
124 x 78 x 27 cm


Untitled, 2012
(Tecnica mista su flexoid e ferro)
110 x 104 x 15 cm


Untitled, 2012
(mixed media)
67 x 97 x 10 cm


Untitled, 2012
(mixed media)
46 x 123.5 x 5 cm each


Untitled, 2012
(Calcestruzzo)
110 x 70 x 70 cm


Untitled, 2012
(c.print su archive paper)
78,5x99,7 cm
Courtesy: Raucci/Santamaria Gallery - Naples


Untitled, 2012
(cibacrome su carta di cotone)
110x140 cm
Courtesy: Raucci/Santamaria Gallery - Naples


Untitled, 2012
(Ink on paper glued on museum board)
82 x 112,5 cm


Untitled, 2012
(Variable size installation, archive pictures, 21'' education videos)
Courtesy: The Artist and Supportico Lopez


Untitled, 2012
(Collaborative project with sign painters Daniel Forbes, Ramon Cruz Orta and Raul Uribe, oil on canvas)
Variable dimensions
Courtesy: the artist


Untitled, 2012
(Local sandstone 350 kg, local clay 90 kg, local soil, grass, bonsai oak tree, 150cm neon tube daylight, adjustable stool.)
Ambient size.
Foto: Dario Lasagni


Partial view (back), Villa Medicea La Màgia, Quarata (PT), Italy. Built and destroyed.

The sculpture acts as a device. It is designed on the basis of the Renaissance optical criteria which are suggested by the context.

Untitled, 2012
(HD video, color, mute)
9'15'', loop
Courtesy: The artist


Untitled, 2012
(Steel pipes, bitumen of Judea, hydrochloric acid, caustic soda.)


Private collection, Pantelleria.

 

Untitled, 2012
(Combe brun, hydrochloric acid, Sapele wood, spray paint)


Frac Champagne-Ardenne, Reims

Untitled, 2012
(Concrete, cyclododecane, colophane)


orologi replica orologi replica svizzeri orologi replica rolex

ItalianArea

Social

 

developed by Viafarini
in collaboration with NABA

coded by lettera7